Mijn microcosmos

Pierre et Gilles

Posted on: 26 september 2007

Onze vakantie werd dit jaar besteed aan het verwijderen va bloemetjesbehang in alle soorten variaties : groen-gele bloemetjes, groen-witte bloemetjes, bruin-roze (!) bloemetjesswirl,… Dit jaar was het dus een werkvakantie en zijn we niet op reis gegaan. Om er toch eventjes tussenuit te zijn hebben we eind augustus een weekendje Parijs gedaan. Toevallig was er net een expositie van Pierre et Gilles. Ik ben altijd al een grote fan geweest dus daar wou ik zeker naartoe. Muzzle zou zich opofferen om mee te gaan kijken naar de blote venten. Nu is het mij niet zo zeer te doen om de blote venten op de foto’s – al is dat wel mooi meegenomen- maar om de overdadige kitsch. Ik had hoge verwachtingen van de expo en die zijn helemaal ingelost : het was fantastisch ! Lichtroze en lichtblauwe muren, plastiek aardbeien, konijtjes, en andere lieflijke tafereeltjes, perfecte belichting, kaders die perfect bij de foto’s passen en zeer mooie werken. De tentoonstelling was een totaalervaring en ik ben nog enthousiaster dan tevoren. Ook Muzzle vond het de moeite dus dat wil wat zeggen. Op Muzzles initiatief hebben we een prachtige catalogus van Taschen aangeschaft met ontzettend veel foto’s. Pierre et Gilles zijn absoluut hot.
absint

Om Muzzle een plezier te doen zijn dan ’s avonds naar een bar gegaan waar ze 14 soorten absint op de kaart hebben staan. Ik hou helemaal niet van die anijssmaak, maar Muzzle was zeer enthousiast. Ik dronk bier, maar de pintjes werden op Britse wijze getapt, dwz zonder schuim. Eerst dacht ik nog “ocharme ze kunnen hier niet tappen”, maar een beetje later zag ik dat ze de schuimkraag er gewoon afwippen en nog 2 cm erbij tappen. Je hebt dan wel misschien meer bier, maar zonder schuimkraag vind ik het toch net iets minder.

Geef een reactie

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

