Mijn microcosmos

Zever in pakskes

Posted on: 6 november 2007

Ik lees met veel graagte de blog van A-woman. En ik erger me evengoed ontzettend aan de commentaren die daar soms gepost worden. Nu ook weer : een zekere Bart en Ziln lijken beter dan de vrouw in kwestie zelf te weten wat ze aanmoet met haar relatie. Sorry hoor, maar dat zou ik zelfs niet durven zeggen tegen een beste vriendin die haar twijfels over haar relatie uitdrukt.

Ten eerste vind ik twijfels hebben heel normaal : twijfelaar van nature, een beetje bindingsangst, het ‘is dat het nu” gevoel, wat is er mis met twijfelen ? Een mens moet toch niet altijd zelfzeker zijn? Of hoort dat tegenwoordig zo? Twijfelen is des mensen zeg ik je. Twijfelen is voor mij een gezond wantrouwen om niet alles aan te nemen zoals het is.

Ten tweede is er een verschil tussen een slechte relatie en een relatie niet altijd even goed zit. In een slechte relatie wegen de negatieve aspecten meer door dan de goede. Een relatie die niet altijd even goed zit heeft zijn ups en downs, sommige momenten gaat het beter en andere wat minder, maar in the long run overheersen de leuke momenten de minder leuke.  Een relatie is als een montagne russe : je suist omhoog en omlaag en bij momenten denk je “ik wil eruit” maar op het einde van de rit denk je “dit was fun”.

Ten derde is het gras altijd groener. Een vriendin vertelde onlangs dat ze soms twijfelde aan haar relatie omdat het lang niet altijd zo vlot draait tussen haar en haar man terwijl het tussen andere koppels zo veel beter lijkt te gaan. “Lijkt te gaan” is hier belangrijk. Wie hangt er nu graag de vuile was buiten ? Koppels komen over het algemeen samen naar buiten en houden de disputen binnenskamers .  Op televisie wast Dash ook properder dan bij mij thuis. Relaties en waspoeder, het is 1 pot nat.

En ten vierde moet je zonder gedegen kennis van zaken geen advies geven ! Als je een chirurgische ingreep moet ondergaan, dan vertrouw je ook eerder de dokter die je volledig dossier kent dan een arts die enkel weet dat je allergisch bent aan kanaries.

Dus mannen zwijg over zaken waar je nog niet de helft van afweet !

1 Response to "Zever in pakskes"

Goed gezegd! Ik erger me ook dood aan types zoals ziln of andere idioten zoals op mijn blog. ALs ze de boel fout vinden dan moeten ze maar wegblijven.

Geef een reactie

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

