Mijn microcosmos

Uit

Posted on: 4 december 2007

Je kent dat wel, die sociale verplichtingen, die verplichte aanwezigheid op feestjes, terwijl je daar helemaal geen zin in hebt.  Mij overkomt dat wel eens als er teveel feestjes zijn met steeds dezelfde mensen (nog maar eens vragen of de schoonmoeder aan de beterhand is), of wanneer ik present moet zijn op een feestje waar ik niemand ken.  De maanden oktober/november/december lijken wel volgeboekt met dit soort activiteiten.

De schoonfamilie bijvoorbeeld : zeer sympathieke mensen maar als ik op 4 familiefeesten op anderhalve maand tijd present moet wezen, dan weet ik echt niet meer waarover babbelen. Als het dan ook nog een heel erg kleine familie is, dan is ook het aantal gesprekspartners beperkt. Mijn leefwereld staat ook nog eens mijlenver af van die van een 65-plusser die enkel de deur uitkomt voor een koffietje en na 17u niet meer buiten durft.  Besluit : lieve mensen, maar met de beste wil van de wereld weet ik soms echt niet wat te vertellen.

De vage kennissen zijn dan weer mensen die je maar enkele keren in je leven tegenkomt, bijvoorbeeld bij een huwelijk, een overlijden, een jubileum, … Vorig weekend stond er zo’n feest met vage kennissen op het programma. Een vage kennis van Muzzle vierde de verjaardag.

Qua leeftijd zou in de dochter van het feestvarken kunnen geweest zijn, en dat vertaalde zich dan ook in de gemiddelde leeftijd in de zaal. Ik was met stip de jongste en ook voor Muzzle was er in de verste verten geen concurrentie te bespeuren.  We waren mooi uitgedost en vielen niet uit de toon tussen de chique dames en heren. Als er een stijlvolle uitnodiging op kwaliteitspapier in de bus valt mag er wel een belletje gaan rinkelen dat een propere jeans met een hemdje niet zal volstaan.

W at Cava nippen en een beetje smalltalk, het ligt me niet zo, hoewel, dat Cava nippen… ;o)  Daarna aan tafel : spannend, bij wie zullen we terecht komen ? Nu ja zo spannend is het niet als jedans niemand kent. Dan een verzorgd buffet met voor- en hoofdgerechten, en dan ging de dansvloer open. Eerste dans en dan vermenigvuldigen, jaja. De muziek viel reuze mee. Dat wil zeggen, ik vond het leuk om naar te luisteren en de chique dames en heren te zien shaken en swingen. Dat chic een laagje vernis is dat snel afbladert werd ook duidelijk. En heb ik op de dansvloer gestaan ? Ja hoor, en niet alleen, samen met Muzzle een paar slows gedanst en hij is me zelfs komen halen voor een walsje !! Ik was zo gelukkig als een klein kind op het eind van de avond, want Muzzle en ik dansen zelden samen.

Ik heb ontzettend genoten van de avond en als er nog vage kennissen iets te vieren hebben, mogen ze altijd een uitnodiging sturen !!

Geef een reactie

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

