Mijn microcosmos

Feestdagen

Posted on: 4 januari 2008

Met 3 kerstfeesten en 2 nieuwjaarsfeesten heb ik het wel zowat gehad. Trop is teveel. Gelukkig is het einde in zicht en dan blijft het tot april rustig. Hoop ik. Mijn grootmoeder in het rusthuis pakt het slimmer aan. We zitten op nieuwjaarsdag samen met de familie in een klein zaaltje in de home. Zij staat na een uurtje op om naar toilet te gaan en aan de deur gekomen zegt ze leukweg : “En daarna ga ik terug naar mijn kamer”. Wie denkt dat alle oudjes blij zijn met familiebezoek kent mijn grootmoeder nog niet.

Verder is het niet aan te raden om snel recht te springen als de telefoon gaat. Daarbij stoot een mens al eens een lege tas thee om die op de salontafel staat. De tas was net iets sneller bij de vloer dan mijn ongeschoeide voet (het scheelde nochtans echt niet veel)  en in steenscherven trappen doet evenveel pijn als in glas en het bloed ook even flink. Maar ik was op tijd bij de telefoon!

Mijn zelfgemaakte kerstkaartjes gaan weer veel te laat de deur uit, toch vind ik ze zelf heel mooi.

Er is overigens een ware babyboom aan de gang in mijn omgeving : er zijn 4!! vriendinnen zwanger. Eentje verwacht zelfs een tweeling.

Goede voornemens bij het begin van het jaar, daar doe ik niet aan mee. Ik probeer het hele jaar door hier en daar wat te verbeteren zoals meer werken in het huishouden, of onze boekhouding beter bijhouden of beter op tijd komen maar dat neem ik me dus niet enkel in januari voor.

Geef een reactie

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

