Mijn microcosmos

Recepties

Posted on: 11 januari 2008

Iedereen heeft er tegenwoordig mee te maken : de nieuwjaarsrecepties. Misschien met de familie of in een lokale vereniging en natuurlijk ook op het werk. Ik heb er morgen ook zo eentje voor de boeg. Het grappige is dat de nieuwjaarsreceptie verplicht aanwezig is. Jaja, verplicht. Concreet betekent dit dat je je bij afwezigheid mag gaan verantwoorden bij de directeur. Aan de ingang ligt een lijst klaar en daarop moet je bij het binnenkomen tekenen voor aanwezig. Onder het mom van  “personeelsvergadering” wordt die verplichting verklaard. In praktijk komt de “vergadering” er op neer dat de directeur een woordje zegt “Beste wensen… ” u kent dat wel en tot zover dan de vergadering. Laat de drankjes maar aanrukken en de hapjes ook natuurlijk.

Uiteindelijk is het best wel fijn om een aantal collega’s met andere uren nog eens terug te zien en wat nieuwtjes uit te wisselen. Want een receptie is toch het roddelmoment bij uitstek. Waarbij ik op het einde van de avond ongeveer de enige ben die nog niet weet dat die collega een affaire heeft en … enzovoorts en zo verder. Op een of andere manier kom ik dat soort nieuwtjes altijd als laatste te weten. En een heleboel kom ik waarschijnlijk zelfs nooit te weten. Niet dat ik het als een gemis aanvoel, integendeel, laat x maar flikflooien met y wat maakt het mij uit ??

Partners zijn niet mee uitgenodigd, daarvoor is er onvoldoende budget. Een beetje jammer, maar als ik denk aan al die partners die er zo wat voor piet snot bijstaan omdat ze toch niet kunnen meepraten (want a ja, het is nieuwjaarsreceptie van het werk) dan is het misschien maar beter zo. Ik zou zeker medelijden hebben met Muzzle moest hij meemoeten. De paar uitzonderingen zijn de de koppels die allebei bij ons werken, op de hele groep zijn er dan zo 2 à 3 koppels en de rest staat dan nu eens bij het ene groepje, dan weer bij het andere te kletsen. Waarschijnlijk zijn er ook weer een paar baby’s van de partij. Er is een heuse babyboom aan de gang onder de collega’s (hier dus ook al) en zo’n receptie is het ideale moment om de baby te showen en er dan in 1 keer van af te zijn. 70% van de vrouwen staat dan oooohh en aaah te kirren naast de maxi-cosi waarbij een ode aan die schattige kleine vingernageltjes nooit ver uit de lucht is. Uiteindelijk is zo’n nieuwjaarsreceptie van het werk zo leuk of zo saai als je het zelf maakt, en ik heb me al ieder jaar goed geamuseerd. Lachen met de ietwat dronken collega casanova die iedere single collega van het andere geslacht probeert binnen te draaien kan daarbij helpen.

Geef een reactie

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

