Mijn microcosmos

Mud en Tai chi

Posted on: 7 februari 2008

In de Tai chi les kregen we nieuwe pasjes aangeleerd. De Negen Paleizen stap. Het leek een beetje moeilijk tot ik plots besefte : dit ken ik, dit heb ik nog gezien, dit heb ik nog gedaan ! En ja hoor You Tube bevestigde enkel wat ik al vermoedde : de idiote pasjes van Mud in het liedje Tiger Feet, dat is em de 9 paleizen stap. Toen ik mijn fantastisch inzicht deelde met de leraar Tai Chi keek hij me wat ongelovig aan. Ik zag hem zo denken : wie legt nu een link tussen Mud en Tai Chi? Wie kent nu in hemelsnaam Mud nog ? En is dat kind al zo oud dat ze nog danspasjes van Mud kent ? Mud ?? en Tai Chi !! Hoe komt ze erbij ?!?! De verbazing op zijn snoet was best wel grappig.

Ik vraag me af of hij bij het thuiskomen dan aan zijn partner vertelt : moet je nu wat weten? Er was er vandaag eentje dat de domme danspasjes van Mud vergeleek met de 9 paleizen stap !! De 9 paleizen stap dan nog wel ! Waarop partner lief dan zeg “Amai amai, dat is nogal wat.”

Soit Tiger Feet van Mud is cool en Tai Chi is superleuk om doen en onze leraar is heerlijk down to earth. Al schat ik de kansen dat hij in het vervolg de 9 Paleizen stap zal aanleren op de melodie van Tiger Feet in op nul.

clipped from nl.youtube.com

  blog it
Geef een reactie

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

