Mijn microcosmos

Lang haar

Posted on: 18 maart 2008

Mijn hele leven lang heb ik kort haar gehad, als ukkepuk, als kleine meid, als puber, als student, en ook daarna dus. Ik ben er altijd van overtuigd geweest dat ik compleet niet zou staan met lang haar maar ik was ook wel benieuwd hoe ik er zou uitzien met een bos wilde manen. Wachten tot mijn zestigste om het dan te laten groeien leek me nu ook niet je datje dus zo’n 2 à 3 jaar geleden heb ik het besloten het te laten groeien. Nu is het flink lang (lees :het bh-bandje op de rug voorbij) en kijk, ik zie mijn vermoeden bevestigd : ik sta echt niet met lang haar. Tijd om er de schaar te laten inzetten.

In het paasverlof is het zover en ik kijk er echt naar uit.  Weg die lange zwarte krullen. Overigens best wel fraaie krullen hoor, menig vrouwspersoon en waarschijnlijk ook wel hier en daar een manspersoon zou er jaloers op zijn, maar ze passen jammer genoeg niet bij mij. Op naar een kort kopje dus!

Ergens vind ik het een bizarre gedachte dat er nu mensen rondlopen die mij alleen nog maar het lang haar gekend hebben. Ik ben helemaal geen “langhaar”, ik ben een vermomde korthaar, alleen weten ze dat nog niet…

Geef een reactie

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

