Mijn microcosmos

De Toni&Guy experience

Posted on: 4 juni 2008

Al jaren geleden dacht ik, “Bij Toni&Guy, daar zou ik wel eens mijn haar willen laten knippen, het moet daar fantastisch zijn”. Dus waar kon ik beter zijn om van mijn lang haar af te geraken? Dacht ik. Het pand zag er uit als een knipfabriek, maar dan zonder de massa mensen die er normaal zou moeten zitten of werken. De knippende medemens aldaar was vriendelijk en een beetje weirdo, maar ook daar is niets op tegen. Wel integendeel.  Zo te zien had de jongeman een complex ivm het vooroordeel als zou man+kapper = voor de jongens betekenen, want hij heeft minstens 4 keer iets gezegd over zijn vriendin, met nadruk op -IN. Was supergrappig.

Het nadeel als je met lang haar naar de kapper gaat is dat ze dat er eigenlijk niet graag willen afdoen. “Zo’n mooie krullen”, en ja dat zijn best wel fraaie krullen, maar ze passen niet bij mij, bij hoe ik me kleed, bij mijn uitstraling, bij hoe ik me voel. Krullen zijn vrouwelijk, zacht, frivool, speels, allemaal leuke dingen, maar mijn ding zit daar niet bij. Leuk voor een ander, niet bij deze madam.

En daar begon dan de miserie, een compromis proberen vinden tussen wat ik wil en wat de kapper er wil van maken. Nu moet ik zeggen dat het basisidee dat werd aangebracht absoluut niet slecht was, echt niet.  Jammer genoeg zag de uitwerking ervan op mijn hoofd er toch niet helemaal hetzelfde uit. Of zeg ik beter helemaal niet!  Het resultaat was een coupe explodé met een paar frivole pijpenkrullen die er onderaan bengelen. Robert Smith van The Cure staat wel met zo’n vogelnest op zijn hoofd maar als mijn kapsel groter is dan mijn gezicht dan komt dat de juiste proporties niet ten goede. En Robert heeft ook geen pijpenkrullen die onderaan zijn vogelnestje bengelen.

Het uiteindelijke resultaat was dus een klein vogelnestje met nog een paar pijnenkrullen er van onder. Nu vraag ik je, wat krijg je als je aan weerskanten van je snoet een krul hebt en voor de rest kort haar. Juist, zoiets dus.

Ah, Toni&Guy, wat een belevenis.  Spijtig genoeg tot nooit meer.

Geef een reactie

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

