Mijn microcosmos

De trein

Posted on: 3 oktober 2008

Voor de eerste keer van m’n leven was het én goedkoper én sneller om de trein te gebruiken ipv de auto. Dat heb ik dan ook maar gedaan want uiteindelijk zit ik wel eens graag op de trein.

Een verrassend groot deel van mijn medereizigers op het perron had nat haar. Aangezien het niet regende, heb ik besloten dat er a)  ’s morgens massaal douches worden genomen, b)  geen tijd wordt gemaakt om het haar te drogen.  De doorsnee treinreiziger zit dus frisgewassen op de trein.

Het waait in de trein, toch op de plaats waar ik zat. Zeer verwonderlijk aangezien er geen raampjes waren die open konden worden gezet. De trein heeft vaak een surprise in petto, ja ja.

Ik slaagde er in de enige zitplaats zonder armsteun in te nemen. Voor deze primeur werd ik beloond met een hele rit ietwat ongemakkelijk schuiven met mijn rechterarm.

Met de trein reizen is nog steeds fijn. Het was de eerste keer dat ik dit traject aflegde. Voor de eerste keer dit landschap zien, opmerken in hoeveel tuintjes er een compostvat staat,  verbazing over een tuindouche op 5 meter van het spoor, allemaal fun.  Zo af en toe eens treinen, een aanrader.

Geef een reactie

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

