Mijn microcosmos

Naar de bib

Posted on: 24 augustus 2010

Toen Ukkepuk 1 jaar werd, kregen we een kaartje van de lokale bib met de mededeling dat er een presentje op hem lag te wachten in de Bib. En dus nu zijn we daar eindelijk geraakt, de Bib. Ach, herinneringen… Vroeger ging in met Moederlief en Vaderlief en ook Broer erbij, om de 3 weken naar de bib. Geen TV thuis maakt direct véél tijd om te lezen. Maar kleine meisjes worden groot, en tijdens mijn studentenjaren was er zoveel verplichte lectuur dat lezen voor het plezier er wat bij inschoot. Tijdschriften dat lukt nog wel, maar boeken lezen, het kwam er niet meer van.  En dan leerde ik Muzzle kennen; hij leest wel graag maar kijkt nog liever naar SciFi-series. Dat boekenlezen van mij werd dus niet echt aangezwengeld.

Maar kijk, we stapte de Bib buiten met 7 boekjes voor Ukkepuk en 7 boeken voor onszelf. Ik heb uit jeugdsentiment 2 boeken uit de adolecentenafdeling meegenomen. Boeken die ik toen graag gelezen heb, hoewel ik nu niet meer weet waarover ze gaan (maar binnenkort weer wel).

O ja, in het verrassingspakket voor Ukkepuk zat 1 badboekje en 1 kartonboekje. Een leuke attentie, zo vonden we. Hoe dan ook, over 3 weken staan we terug in de Bib, al is het maar omdat we onze boeken moeten terugbrengen.

Geef een reactie

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

