Mijn microcosmos

Naïef

Posted on: 8 september 2010

Rijd ik met mijn autootje huiswaarts, drie uur ’s middags. Een auto trekt zijn grote lichten. Niemand voor, niemand achter me, het moet dus wel naar mij zijn. Geen bekende, hmm, vreemd. Er moet dus iets fout zijn. Branden mijn lichten ? Ha neen want het is klaarlichte dag en mistlampen vooraan heb ik niet. De volgende auto trekt ook met zijn grote lichten en twee auto’s later nog eens. Ik besluit mijn auto aan de kant te zetten en eens te kijken. Er hangt geen konijn voor mijn nummerplaat, mijn motorkap is goed dicht, er komt nergens rook uit, kortom alles ziet er verdacht normaal uit. Niet helemaal op mijn gemak besluit ik verder te rijden. Ik ben 3 km van huis en zal daar eens grondig kijken. 200m verder, na de bocht : flitscontrole van de politie. Nu valt mijn frank waarvoor al die auto’s met hun lichten knipperden ! Idioten, denk ik, mij zo op stang jagen voor NIETS. Te snel rijden, dat doet deze madam niet. Ik sta in mijn vriendekring bekend als fanatieke verkeersregelvolgster en ik ben van plan die titel nog héél lang te voeren. Dus aan al degenen die zo “vriendelijk” willen zijn om collega-autobestuurders te verwittigen voor een politiecontrole : houd er mee op, jullie jagen rustige tuffers als mezelve op stang.

Tags:

Geef een reactie

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

