Mijn microcosmos

Avocadosoep

Posted on: 22 september 2010

Mijn lief was al een eeuwigheid aan het zeggen dat avocadosoep ooh zo lekker is en dat het toch al zo lang geleden is dat hij dat gegeten heeft. Na x aantal keer vermelden ga ik op zoek naar een receptje. Naar eigen goesting aangepast werd het dit.

Nodig :

  • 1 liter groentenbouillon
  • 3 avocado’s (goed rijp)
  • 1 tot 2 dl room
  • 1 eetlepel citroen- of limoensap
  • peper en zout

Aan de slag :

Je maakt 1 liter groentenbouillon met water en een bouillonblokje. Ondertussen halveer je de avocado ’s, verwijder je de pit en haal je het vruchtvlees eruit. Hou een stukje avocado apart om in kleine stukjes te snijden die als garnering dienen. De rest van de avocado ’s prak je met een vork samen het het limoensap. Als de bouillon kookt neem je hem van het vuur en voeg er de avocadoprak aan toe. Doe er naar smaak room bij. Kruiden met peper en zout, nog even de mixer erin en klaar. Doe in een bord of kom en garneer met een paar kleine stukjes avocado.

Naar het schijnt mag je avocadosoep zeker niet laten koken omdat ze anders bitter zou worden. Het was de eerste keer dat ik dit klaarmaakte dus ik spreek niet uit ervaring. Om het koken te vermijden heb ik daarom de avocado van het vuur af door de bouillon geroerd. 2 dl room vond ik teveel maar mijn lief vond het prima. Het strafste was dat Lief vond dat hij helemaal geen hints gegeven had om de soep klaar te maken. Als iemand mij a) regelmatig zegt dat iets b) heel lekker is, c) dat het al heel lang geleden is dat hij het gegeten heeft, dan vat ik dat op als een hint. Mannen blijven bij momenten ondoorgrondelijk.

Geef een reactie

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

