Mijn microcosmos

Water

Posted on: 5 oktober 2010

Een paar weekends geleden was “water” hét thema.

Het hele weekend slecht weer, regen. Het tuinfeestje waar we op uitgenodigd waren moest noodgedwongen naar binnen verhuizen. De feesttentjes in de tuin stonden te verkommeren in weer en wind. Volwassenen hadden het met een dikke pull aan nog kunnen overleven, maar 3 babies van om en bij de 5 maand plus nog wat peutertjes van tussen de 1 en de 3 jaar, die kan je geen uren buiten laten. Een verregend feestje dus maar het werd binnen even gezellig.

Zaterdag nacht dan, nog steeds aan het regenen. Ik word wakker omdat Manlief zomaar koudweg in mijn gezicht niest. En dan nog eens, en nog eens. Om drie uur ’s nachts duurt het even voor ik nog slaapdronken besef dat er helemaal niet geniest wordt… er vallen druppels op mijn hoofd !!! Manlief, ligt -de onschuld zelve- te slapen, maar niet voor lang meer.  Het dak was dus nog niet volledig afgewerkt en door de hevige regen en wind heeft het water een weg gevonden. Een plasje op zolder druppelt gezappig tussen de balken door : op mijn hoofd. Dan maar dweilen. Om 3 uur ’s nachts met een zaklamp tussen de tanden geklemd want de electriciteit hadden we al afgesloten op zolder. Drie emmertjes onder de drupplaatsen gezet en geen gespatter meer in mijn gezicht.

Zondag : ik hoor geplets in de badkamer.  De afvoerbuis van de vaatwas is losgesprongen. Gelukkig was ik er snel bij en heb ik maar een kwart-badkamer moeten redden. Nog eens water.

Het waterweekend was daarmee tot een einde gekomen. Hopelijk duurt het nog héél lang voor we nog eens zo eentje voorgeschoteld krijgen.

Tags:

Geef een reactie

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

