Mijn microcosmos

emancipatie ?

Posted on: 25 oktober 2010

Toen ik dit las dacht ik bij mezelf : pijnlijk herkenbaar.  Alle emancipatie ten spijt.  Je kan als vrouw je best doen om die stemmetjes in je achterhoofd te negeren, maar als ik er slordig bijloop op het werk hoor je vrouwelijk collega’s denken “Ze zou zich toch wat meer mogen opkleden.”  Als Zoonlief een t-shirt met een vlek aanheeft krijg ik de scheve blikken en als Manlief een compleet verkreukeld hemd aandoet is dat eveneens mijn verantwoordelijkheid. *Zucht* Waar is de tijd dat mijn vader vond dat mijn ma me te “anti-man” opvoedde (lees kritisch voor mannen). Alle stoere woorden ten spijt moet ik vaststellen dat er helaas te weinig verschillen zijn tussen mijn gezin of dat van ma en pa.  Het klassieke rollenpatroon daar kent een akelig accurate kopie hier, als ik er zo over nadenk. Misschien zit er meer waarheid dan eerst gedacht in het gezegde  “Woorden wekken, voorbeelden strekken” ?

Geef een reactie

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

