Mijn microcosmos

Minder kopen

Posted on: 16 april 2012

Zij schreef erover in de gazet, en zij maakte zelf een nieuwe blog gewijd aan het onderwerp. En ik ? Ik heb nooit tot de categorie van “kopers” behoord. Shoppen, solden, helemaal niets leuk aan als je ’t mij vraagt! Kleren kopen dat is pure noodzaak, leuke kleren vinden is quasi mission impossible. In die mate dat als ik dan eens een dag ga shoppen, het een succes genoemd kan worden als ik met één zakje thuiskom, met nadruk op áls.

In 2011 kocht ik 3 keer kleren (waarvan 2 keer online), voor de kinderen en voor mezelf, mijn hubby heeft vorig jaar helemaal niets van nieuwe kleren in huis gehaald. En met helemaal niets bedoel ik dus ook geen ondergoed of kousen.  Niet nodig dus waarom dan toch kopen ?

Mode en trends, daar doen we niet aan mee, we hebben onze eigen stijl.  Zelf verslijt ik niet snel spullen, dus ik heb wel enkele broeken, pulls en t-shirts die 20 jaar oud zijn, zelfs schoenen en laarzen die toch wel 10 à 15 jaar oud zijn én nog steeds gedragen worden.  Het helpt wel om al jaren dezelfde maat te hebben natuurlijk ;o)   Weet je wat het is ? Als ik dan eindelijk iets naar mijn zin vind, dan ben ik daar zo blij om dat ik het ontzettend jammer zou vinden mocht het kapot gaan of mocht ik het niet héél lang kunnen dragen. En misschien is het enkel mijn indruk, maar nieuwe spullen lijken minder lang mee te gaan dan de “oldies” hier in huis. Jammer.

1 Response to "Minder kopen"

Ha, een gelijkgezinde! Jij beschrijft zo ongeveer perfect hoe ik hierover denk.
Ik heb trouwens ook nog problemen met ‘te veel keuze’. Als ik dan eens iets nieuws ga kopen in een andere winkel dan de kringwinkel, vertoef ik daar veel langer dan ik wil omdat ik maar niet kan kiezen, omdat ik niets vind dat mij volledig aanstaat. Daarom vind ik het ook zo fijn om zakken kleren van mijn schoonzus en (schoon)nichten met dezelfde maat te krijgen. Gewoon eens doorgaan en zien wat me aanstaat. Mijn favoriete kleren komen eigenlijk uit dat soort zakken 😉

Geef een reactie

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

