Mijn microcosmos

Ik wil, ik wil, ik wil, …

Posted on: 30 augustus 2012

Ik hou van design, van strak, maar ons huis is gevuld met een allegaartje van gekregen en tweedehands spullen.  Ons bestek bijvoorbeeld, was nog van mijn grootmoeder en doet perfect dienst, maar mooi vind ik het niet. Onze keukentafel is ruim 40 jaar oud, onze tafel in de eetkamer is ook gekregen, onze glazen, schaaltjes, kommetjes : allemaal uiterst bruikbaar maar helemaal niet onze stijl. Ik wil heel graag nieuwe spullen, zaken die wij mooi vinden, maar het wringt bij mij om tot kopen over te gaan, omdat het inhoudt dat bruikbaar gerief opzij wordt gezet. Ik zou het ook kunnen doorgeven of aan de kringwinkel geven of zo, maar eigenlijk is dat geen oplossing want als iedereen zo redeneert dan raakt het tweedehandscircuit vol met bruikbaar maar niet mooi gevonden gerief. Hoe gaan andere mensen die eco-leven hoog in het vaandel dragen, met dit dilemma om ??

Geef een reactie

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

