Mijn microcosmos

Boeken van de bib : James Tanner

Posted on: 15 september 2012

Sinds de eerste verjaardag van Zoonlief gaan wij weer naar de bib. Meestal om de 3 weken, maar aangezien we boeken online kunnen verlengen, gebeurt het ook wel eens dat er 6 of soms zelfs eens 9 weken tussen zitten.

De laatste keren neem in telkens ook een kookboek mee. Altijd leuk voor inspiratie op te doen. Deze keer nam ik  Neem 5 ingrediënten mee, van James Tanner. Dikwijls heb je een ellenlange ingrediëntenlijst in kookboeken. Dan gebruik je al die speciale kruiden maar af en toe eens en op een dag heb je een kast vol specerijen met een lang vervlogen aroma. 5 ingrediënten, dat is dan toch een verademing, maar tegelijk vroeg ik me ook af:  zal het dan wel smaakvol genoeg zijn??

Dat antwoord daarop is dus heel simpel : smaakvol, ja, en hoe ! Ik heb er nu al 3 recepten uit gemaakt, en 1 ervan al voor een tweede keer zelfs. Ik maakte onder andere een venkelsalade. Ik lust venkel eigenlijk niet zo graag, maar af en toe leg ik mezelf op om zaken die ik minder graag lust toch nog eens een kans te geven. Man, was dat een lekker slaatje. Instant verslavend zelfs! Plots kan venkel dan toch mjammie zijn!  Ook de terrine van kip was direct een blijver. Verder maakte ik ook nog zalm met karamelcroutons en citroenconfijt. Die croutons waren mislukt (dat lag aan mij) voor de rest ook heerlijk.   Dit kookboek is dus echt wel een aanrader. Geloof me, want ik zeg dat niet rap. Dus spoed u naar de boekhandel, of naar de bib en neem die 5 ingrediënten mee.

Tags: ,

Geef een reactie

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

