Mijn microcosmos

Veggielicious

Posted on: 10 oktober 2012

Vorige zaterdag gingen we naar Veggielicious in Gent. Voornamelijk in een poging van ondergetekende om Manlief wat enthousiaster te krijgen voor vegetarische alternatieven. We eten al een keer of 3 per week vegetarisch, soms zelfs meer, maar dat is niet altijd met de volle goesting van Manlief. Als we vlees eten pas ik vaak de truc toe om een heel klein beetje vlees bij een veggie gerecht te doen. Bij voorkeur in kleine stukjes, zoals hamblokjes of zo, dat ziet er meer uit dan het is. En Manlief ziet stukjes vlees dus in het kopke is dat dan geen vegetarische maaltijd, ook al is het misschien maar 25g per persoon. Op termijn is het plan om diezelfde gerechten dan af en toe eens zonder vlees te maken, tot er op een mooie dag helemaal geen vlees meer bij gaat. Zo krijgen gerechten ook de tijd om ingeburgerd te geraken. Wat een sluwe plannen men  al niet moet bedenken om tot een vleesloos eetpatroon te komen, nietwaar?

Vele zaken werden geproefd en lekker bevonden. Manlief was dikwijls meer gewonnen voor de smaak dan ikzelf. Nepworst en zo, het kan me minder bekoren. Maar missie geslaagd dus.

Het was er aardig druk, en met onze ukkepukken erbij zat het er niet in om workshops of lezingen bij te wonen. Ik zag zelfs een paar BELM’s (Bekende EcoLevende Medemensen) van heel dichtbij, zoals lowimpactman, Madame Zsazsa, La Merlette Blanche, …

Soms had ik wel de indruk dat mensen massaal veel wilden proeven “want we moeten onze inkom er toch uithalen” (sic), en dat ging dan misschien ten koste van de standjes waar geen eten te scoren viel. Vooral op het doe-het-zelf marktje viel me dit op. Toch een beetje jammer, niet? Oh ja, de hoge verwachtingen met betrekking tot Lush werden niet ingelost. De stukken shampoo spraken me niet aan, noch de geur, noch het uitzicht. We blijven nog even de “Douce nature” van Bioplanet gebruiken, tot we shampoo-vrij worden, zoals Greenevelien.

Tags:

2 Reacties to "Veggielicious"

Haha, ikke in je lijstje BELM! ELM, jazeker, maar die B niet echt 😉 En je hebt je niet bekend gemaakt! De volgende keer doen he!

Ik vond het DIY-marktje anders wel al druk genoeg, maar ik ben dan ook geen massamens. Liever rust en gezelligheid voor mij. Meestal toch.

Wat was er dan eigenlijk mis met het uitzicht van de Lush-shampoo? Ik gebruik nu ook geen shampoo meer, maar ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig – geur kan tegenvallen, maar uitzicht?

zowel de structuur als de kleurtjes spreken me niet aan, en als het dan ook nog eens €9 is voor een (klein) blokje, dan zit het er niet in om eens eentje te kopen om uit te proberen

Geef een reactie

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

