Mijn microcosmos

De kelder

Posted on: 17 oktober 2012

We spreken het jaar 2007, Manlief en ondergetekende kijken huizen, in de hoop er ooit eentje te vinden dat we het onze kunnen noemen. Op dat moment zijn we al een jaar aan het uitkijken, lang niet altijd even intensief, maar toch, een jaar al. Het is een mooie dag in maart, het huis staat al een poosje op de markt en nog steeds niet verkocht. Iedere search op Immoweb klik ik het aan. Het heeft wel iets, maar echt warm word ik er niet van. “Laten we toch maar eens gaan kijken” zegt Manlief. Drie maand later zijn we de eigenaars van een huis met een kurkdroge kelder.

Dat was toen. Ondertussen hebben we geleerd dat een huis, ook ons huis “leeft”, het zet zich en op steeds dezelfde plaats komt er een haarbarstje in de muur, ook in de kelder. Dat is geen probleem als het grondwater laag staat, maar eens dit begint te stijgen, sijpelt het langs dat haarscheurtje binnen. Met een natte kelder tot gevolg.

De remedie : Rubson kelderwaterdicht. Hoera, het werkt… tijdelijk. Tot ook Hierin weer een haarscheurtje komt.  Terug naar af.

Een ander spoor dan maar; we schakelen een professional in. Een offerte van €5000 om dit euvel te verhelpen. We slikken eens en besluiten niet op dit voordeeltarief in te gaan.

We surfen nog wat rond op het www. Op een goede keer kom ik de producten van Thoro tegen. Scheuroverbruggend, dat blinkt in mijn ogen. Ik bel eens naar de firma, waar een vriendelijke dame mij direct doorverbindt met de technische dienst. Ik leg het hele probleem voor en de -ook uiterst vriendelijke- man in kwestie raadt me een product aan (hetzelfde wat ik dacht nodig te hebben). Ik moet zelf naar een locale verdeler vragen, want opdringerig zijn ze niet. Ook over de prijs word ik geïnformeerd “Het is wel geen goedkoop product hoor” (€ 250) evenals over de verpakking (een zak van 25 kg + een bidon van 7.5 l) allemaal zonder er naar te vragen.

De locale verdeler heeft het niet op stock maar kan het wel bestellen, een weekje wachten, vertelt men mij. 3 dagen later sleur ik de 25kg naar binnen.
De prijs was een €70 minder dan verwacht, ook dat is fijn.

En nu ? Nu is het afwachten. En hopen dat dit het definitieve einde is van de natte kelder saga.

Geef een reactie

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

