Mijn microcosmos

Het circus

Posted on: 23 oktober 2012

Toen ik klein was, ben ik 1 keer naar het circus geweest. Ik herinner me dat ik er niet warm of koud van werd. Onlangs stond er een circus in de stad en het leek Manlief wel een leuk idee om er met de ukkepukken naartoe te gaan. En dat deden we dus. Bedenkingen daarbij :

  • ik loop nog steeds niet warm voor het circusgebeuren
  • een voorstelling duurt nog wat te lang voor onze kindjes (met een laatste half uur kleuter/peuter worstelen tot gevolg)
  • suikerspin, popcorn, flikkerende lichtjes, … allemaal dingen die de ogen uitsteken tijdens de pauze. Keihard moet je zijn als ouder, als je geen plakkerige kindjes met de handjes vol brol naar huis wil nemen. Echt keihard.
  • we zijn tegenwoordig verwend : met tv en internet in de woonkamer, zijn de circusacts plots niet zo spectaculair meer (terwijl het objectief nog steeds een hele prestatie is wat die mensen leveren, ik zie het mezelf, noch 100 andere doorsnee Vlamingen doen)
  • € 20 per volwassene betaalden we, dat zijn niet de duurste en ook niet de goedkoopste tickets. De ukkepukken mochten er voor niets in. € 40 voor 2 uur vermaak, dat is niet niks, uit ons standpunt bekeken. Maar dan denk ik aan het hele team, de tent, de wagens, … alles heeft zijn prijs en dan denk ik dat ze niet zo ver zullen komen, die circusmensen, met die €40 van ons.
  • Geen dieren in het circus, en dat is eigenlijk een goede zaak voor de beestjes. Dat mensen kunstjes willen opvoeren voor anderen is 1 ding, er is geen enkele reden om aan te nemen dat dieren ook zo zot zouden zijn.

Het circus, nog steeds mijn ding niet, maar ik hoop dat er nog steeds genoeg mensen wél enthousiast zijn, zodat de circussen kunnen blijven voortbestaan.

1 Response to "Het circus"

Ik heb het ook niet zo voor circussen, maar al zeker niet voor circussen met dieren. Die mogen wat mij betreft afgeschaft worden.

Geef een reactie

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

