Mijn microcosmos

Bioburger mix graanburger

Posted on: 24 oktober 2012

In de natuur/biowinkel kocht ik poosje terug de bioburger mix “graanburger” van Joannusmolen. Het is een kant en klaar mix, je doet er wat water bij, schijven van maken, bakken en klaar. Praktisch, snel en handig ; staat er op de verpakking en dat is het ook. Aangezien het een droge mix is, kan je dit lang bewaren en dat is handig voor in noodgevallen.  De structuur van de burgers was ook prima, maar ik vond ze wel nogal zout. Misschien omdat we hier met zeer weinig zout koken, dat ik die zoute smaak niet meer gewoon ben?

 

Verder wil ik even deze website : Goed geweten onder de aandacht brengen. Je kan een profiel maken en op basis daarvan zien welke producten je wel of niet kan gebruiken. De site geeft zelf als voorbeelden voor profielen : “Geen synthetische kleurstoffen voor mij dank u”, “Ik wil geen kunstmatige zoetstoffen op mijn bord, met uitzondering van xylitol en maltitol” of “Ik wil meer vegetarisch eten, maar het maakt mij niet uit of er ergens dierlijk stremsel in zit”. Je kan dus heel persoonlijk instellen wat je wel of niet wil, handig voor de bewuste eter. (De site zegt ook duidelijk dat er teveel producten op de markt zijn om volledig te kunnen zijn, maar toch, een site waar je soms eens je ogen van opentrekt.)

 

Geef een reactie

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

