Mijn microcosmos

Een sterk beeld

Posted on: 7 november 2012

Het regent, het is grijs weer en onze dolle wereld draait door op zijn normale gangetje. Auto’s sjezen voorbij op een drukke baan, op weg naar het werk. Ze staat langs de kant van de weg, in het gras. Een grote paraplu boven het gebogen hoofd. Niemand lijkt het te zien of er aandacht aan te schenken. Maar de haren op mijn armen gaan er van rechtstaan, ondanks de warme pull die ik aan heb. 4 jaar geleden is het dat op precies die plek haar kind in haar armen stierf, nog maar eens een slachtoffer van koning auto. Regelmatig staat ze daar, bij het houten kruisje in de wegkant en mijn hart voelt mee met haar, ook al weet ze dat niet, ook al kan ik mij niet inbeelden wat haar verlies betekent. In mijn verbeelding is het al erg genoeg maar in dit geval zal de realiteit mijn verbeelding wel overstijgen. Hoe boos moet zij wel niet worden, als auto’s nog steeds te snel op die drukke baan rijden? Het maakt mij al boos terwijl ik niet eens betrokken partij ben. Ik leef mee met haar in stilte, en hoop dat mooie herinneringen haar verdriet wat lichter maken.

1 Response to "Een sterk beeld"

Geef een reactie

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

