Mijn microcosmos

Pakket herfstgroenten

Posted on: 23 november 2012

De voorbije twee weken kochten we geen groenten in de supermarkt, maar bij een boerderij in het dorp. Bio is het niet, vermoed ik, maar dan is er weer die afweging tussen heel erg lokaal of 4 dorpen verder rijden om toch bio te kopen.

In pakket 1 : een rode kool, een savooi, een kilo spruiten, 4 preien en twee broccoli’s

In pakket 2 : Spuiten, een halve kilo witloof, een kilo uien, 4 broccoli’s en nog iets waar ik nu niet opkom en ik ben te lui om in de koelkast te gaan kijken een bloemkool.

Er wordt een pakket gesuggereerd, maar je kan vrij groenten weglaten en andere bijvoegen. Zo liet ik in pakket 2 de savooi wisselen voor de uien omdat ik deze groenten geen 2 keer op 2 weken verkocht krijg thuis. Ik ben niet zo vertrouwd met savooi recepten en momenteel is het heel druk op het werk, dus kookexperimenten zitten er niet echt in.

De prijs € 5 voor een pakket. Geef toe, daar kan een mens niet voor sukkelen.

Geef een reactie

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

