Mijn microcosmos

Geen nieuws

Posted on: 12 december 2012

Het was mij beu om elke dag meermaals nonewsdezelfde miserie te horen of te lezen. Altijd hetzelfde gezwam in de politiek, nog steeds gevechten in Syrië, Israëli’s en Palestijnen die maar niet overeen komen…

Naar het nieuws op tv, daar keek ik al lang niet meer naar. Ik heb er geen behoefte aan om lijken op straat te zien liggen. Ben ik nu de enige die vindt dat dit geen extra nieuwswaarde heeft, wansmakelijk is en een gebrek aan respect voor  de betrokkenen toont?  Maar ook in de kranten en op de radio blijft het een stortvloed aan onheilsberichten.

Ik had er schoon genoeg van om informatie -als was ik een foie gras eend- door het strot geramd te krijgen dus nu zijn ook de radio en de kranten gebannen. Geen nieuws meer, nu al een drietal weken lang. Het bevalt me goed, eigenlijk, ik mis het niet. Het typisch gekeuvel op het werk : “Heb je het al gehoord van … ?” Neen dus, ik weet van niets.  Voorlopig hou ik dat nog even zo; totdat het weer begint te kriebelen om op de hoogte te zijn.  Maar tot dan : zalige onwetendheid.

Geef een reactie

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

