Mijn microcosmos

Kerstboom : het vervolg

Posted on: 14 december 2012

Toen stond er plots een kerstboom in de living. Een grote, bijna tot aan het plafond, mooi groen, zo eentje die zijn naalden niet verliest.

DIY Kerstballenboom

Toch wel plots ja, want het plan was om deze

te maken, met kerstbollen uit de kringwinkel. En daar in de kringloopwinkel viel het plan om zelf een “kerstboom” te maken in duigen. In kringloopwinkel 1 was het aanbod kerstgerief flauw en ik zocht naar groene ballen, daarvan waren er precies 3. Geef toe daarmee kom je niet ver bij dit model.  Op naar kringloopwinkel 2, daar hadden ze iets meer groene bollen een kleine 10, maar ook gene vetten dus.

Toen viel mijn oog op een grote kerstboom middenin de winkel, en wat was dat vuiltje daar bovenaan in de takken? Oh, een prijsticket met daarop €20. Twijfel twijfel, wat doe ik? Een eigen herbruikbare boom maken, dat blijkt moeilijker dan gedacht, maar een plastic boom kopen ?? Even de hulplijn (Manlief) bellen om te vragen of hij een plastic boom wel ziet zitten. “Een grote boom uit de kringloopwinkel, als jij het goed vindt zal het wel oké zijn.” zegt hij. Dus wordt de boom meegenomen naar huis.

Een plastic boom, in ons huis, ik kan het nog niet helemaal geloven dat ik dat gedaan heb. Maar hij is tweedehands en nu voor vele jaren gered van de vuilnisbak.  Het was nog een klein avontuur om zo’n grote boom in mijn uiterst bescheiden auto te krijgen maar nu staat hij hier. Nog niet te blinken want versieren doen van vanavond met de kindjes. Ik vermoed dat ik nu toch nog eens naar de kringloopwinkel zal moeten om wat meer versiering te halen, want onze voorraad is zeer beperkt. Het is dat of knutselen in de kerstvakantie.

En als uitsmijter : Manlief bekende ’s avonds dat hij aan de telefoon eigenlijk niet door had dat het om een plastic boom ging, hij dacht dat ze echte bomen in de kringloopwinkel verkochten. Pas toen we ingehaakt hadden begon het te dagen …

1 Response to "Kerstboom : het vervolg"

Wat is het probleem? Hij is tweedehands en jij zal hem nooit weggooien, dus weg met die schuldgevoelens! 😉

Geef een reactie

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

