Mijn microcosmos

Boeken van de bib

Posted on: 4 januari 2013

Wat bracht ik mee van de bib :

Koken met stoom – Caplan Books en Het stoomovenovenkookboek – Carla Kentgens

Beide boeken stellen me teleur. Vooral het eerste, Kokenstoomovenkb met stoom, gebruikt de stoomoven voor de kleinste zaken, zoals tomaten 1 minuut stomen om ze vlot te kunnen pellen. Een hele stoomoven opwarmen om je tomaatjes vlotter te pellen, of om chocolade te smelten (om daar dan aardbeien in te dippen) : van verspilling gesproken ! Ook soep maken of pasta bereiden in een stoomoven lijkt me misschien wel mogelijk maar niet meteen de meest efficiënte manier. Laat ik nu net de boeken meegenomen hebben omdat ik inspiratie zoek om volledige maaltijden in onze combi-stoomoven te maken. Efficiëntie dus. Dient het gezegd dat vegetarische gerechten eerder beperkt aan bod komen in beide boeken? Jammer.

Puur & vegetarisch , 180 eenvoudige recepten uit de puur&vegetarischAvalonkeuken – Tinne  Tomme en Marijke De Coninck

Zeer inspirerend boek. Door het heel drukke werkschema heb ik er nog niets uit kunnen maken.

Start to Veggie – Evy Gruyaert

Een leuk boekje, met niet alleen starttoveggierecepten maar ook rubrieken als “body & beauty”, “fashion”, “living” en “on the move” komen aan bod. Een massa weblinks ook en adresjes, een fijn boekje voor de eerste groene stapjes.  Ik maakte de puree van waterkers en feta en dat vond ik heel lekker, de rest van het gezin daarentegen … daar was het enthousiasme minder groot.

De blinde huurmoordenaar – Margaret Atwoodblindehuurmoordenaar

Het is het derde boek van Atwood dat ik lees, ik hou van haar stijl, van haar thema’s. Dit boek won de Bookerprice 2000 en dat was de voornaamste reden waarom ik het nog niet eerder las. Vaak heb ik (te) hoge verwachtingen van  prijzenwinnende boeken dus schoof ik het voor me uit. Het is de derde keer dat ik het meebracht van de bib en deze keer ben ik er wel in begonnen. Meer dan 100 bladzijden ver en eens te meer weet Atwood me te bekoren.

Geef een reactie

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

