Mijn microcosmos

Lekker anders / ander lekkers

Posted on: 14 januari 2013

Vorige donderdag at ik Marokkaanse koekjes met amandelvulling en Marokkaanse griesmeelkoekjes met vijgenvulling. Niet hier door iemand gemaakt ,neen, echt vanuit Marokko opgestuurd! Hoe fantastisch is dat ! En lekker ook. Er was gezorgd voor koffie en thee ook melk was meegebracht en zelfs een doosje verse munt voor bij de thee.

‘ Middags ging het feest verder : Turkse dolmades. Met enige argwaan beet ik erin, want de Griekse dolmades, daar ben ik meestal niet zo dol op maar deze waren echt lekker. Er waren ook een soort broodjes met aardappelvulling gemaakt door een Azerbeidjaanse. Net iets minder mijn goesting. De broodjes smaakten nogal naar gist en enkel aardappel als vulling… het minste van de dag. Pastasalade en rodebieten”taart”. Rodebietentaart dat is gekookte en grof geraspt rode biet, met een beetje ui, ei en mayonaise (voor zover ik kon ontdekken) dit op een platte schaal in een cirkel gemodelleerd en bestrooid met dille. Ik mocht nog meer proeven van de Tsjetsjeense keuken : hartige pannekoeken met pompoenvulling of kwark-ui vulling : zeer mjammie. Nootjes en zaden als knabbeling tussendoor. Dan 3 soorten cake + een soort laagjestaart met room ertussen en mierezoete bizarre krulletjes. Die laatste zijn uiterlijk het best te beschrijven als macaroni maar dan in plakkerige koekvorm.

’s Avonds volgden toastjes met verschillen soorten beleg erop, kaasjes, cocktailworstjes, Braziliaanse tortilla hapjes, bubbels, vers gemaakte loempia’s, tomaat garnaal – gepeld en al- aardappelsalade en appeltaart.

Proeven van de wereld : ik heb ontzettend genoten !! Ik hou van mijn mensen en mijn buikje zegt dat mijn mensen ook van mij houden.

Geef een reactie

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

