Mijn microcosmos

De hamster

Posted on: 16 mei 2013

Voor er gedacht wordt dat het hier over een echt hamsterbeestje zal gaan, neen. Het gaat over de eigenschap die sommige mensen hebben om van alles te hamsteren, te verzamelen, niets kunnen wegdoen. Manlief heeft er wel een beetje van, maar dat valt nog binnen de perken.

In mijn naaste omgeving ken ik zo’n paar hamsters. Eentje hamstert voor zichzelf, de andere hamster is al wat op leeftijd en heeft een indrukwekkende hoeveelheid aan spullen in kasten, op zolder (ruime zolder), in de kelder (grote kelder). Deze hamster deelt naarstig uit wat zij verzamelt. De aanwinsten uit de lokale tombola’s, gerief dat ze zelf krijgt, spullen die ze nog kreeg van haar ouders en zelfs grootouders, telkens krijgen we iets in handen gestopt, en niet alleen wij, iedereen in haar omgeving.  Zo kreeg Dochterlief onlangs een bedje voor haar pop van ik schat 60 à 70 jaar oud, het bedje hé, niet de pop. Voor mezelf lagen er twee stukken stof klaar (20 à 30 jaar oud), ideaal om een zomers broekje of rokje te maken. Dank u lieve hamster!

1 Response to "De hamster"

Zo’n hamsters komen af en toe wel van pas he! Ik ben er zelf geen, maar ik ben blij dat ik er een paar ken 🙂

Geef een reactie

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

