Mijn microcosmos

goed eten

Posted on: 27 september 2013

Om even terug te keren naar dat gezonder eten – Manlief appelis 15 kg afgevallen sinds we opnieuw een keuken hebben waarin we zelf vers kunnen koken. Anderhalf jaar kamperen in huis met enkel een microgolf te beschikking (en geen gootsteen) dat was synoniem voor veel kant en klaar eten. Dat het niet lekker is, dat kant en klaar gedoe, daar waren we snel achter. Dat het heel rap verveelt ook. Een eigen keuken, je eigen potje koken, het is een niet te onderschatten zaligheid. En die 15 kilo dat is dus zonder moeite gegaan, ook bij mij zijn er een paar kg af, maar dat is niet de bedoeling want ik was al mager en nu zit mijn BMI net onder de 18 dus officieel té mager. Al sinds mijn studententijd zit het in mijn hoofd om bloed te geven, en nu er na de zomer opnieuw een oproep was, heb ik weer eens geïnformeerd maar het blijft hetzelfde : ik weeg nog steeds te weinig. Zal ik maar wat meer noten moeten schransen, kwestie van wat meer vetten binnen te krijgen?

Anders nog -gezonde- bijkom suggesties ?

Geef een reactie

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

